Inhibitorii punctului de control imunitar (ICI) au transformat tratamentele împotriva cancerului, demonstrându-și eficacitatea remarcabilă în terapiile oncologice prin dezlănțuirea celulelor T pentru a lupta împotriva tumorilor, dar pot provoca cardiotoxicități grave, inclusiv miocardită. Miocardita indusă de ICI reprezintă un nou sindrom clinic datorită noutății și utilizării considerabile a ICI.

Într-un studiu condus de cercetători de la UC San Francisco și publicat în Circulation la începutul lunii, cercetătorii au raportat caracteristici electrocardiografice și aritmogene ale miocarditei induse de acești inhibitori. Grupul a utilizat o platformă online pentru a stabili un registru internațional de la 49 de instituții și 11 țări pentru miocardita indusă de ICI. Din aproape 500 de cazuri, au fost identificați 125 de pacienți cu electrocardiograme la momentul spitalizării. Pentru a se elimina bias-ul doi cardiologi au analizat electrocardiogramele „în orb“, fără a cunoaște cazul și rezultatul indivizilor.

 

 

Articolul integral poate fi citit pe 360medical.ro.