Health literacy (care în limba română și-ar putea găsi corespondentul ca „Alfabetizare în domeniul sănătății” / „Cunoştinţe în materie de sănătate” / „Literație în sănătate”) a fost definită de Organizația Mondială a Sănătății (în 1998) ca „abilitatea cognitivă și socială care determină capacitatea indivizilor de a accesa, înțelege și folosi informațiile în moduri care promovează și mențin sănătatea”. Cancer literacy poate fi definită în același mod, însă cu accent pe domeniul cancerului.

Prima ediție a Summitului Global de Literație în Sănătate (Global Health Literacy Summit) se desfășoară între 3-5 octombrie 2021. În cadrul sesiunii dedicate Cancer Literacy, Dr. Marius Geantă, președinte Centrul pentru Inovație în Medicină (InoMed) a prezentat analiza comparativă a celor trei studii „Atitudini și percepții despre cancer în rândul populației României” (2016, 2018 și 2020 – înainte de pandemie), realizate de IMAS, sub îndrumarea InoMed, din perspectiva nevoii de a construi acțiunile Planului European de Luptă împotriva Cancerului, și mai țintit, ale Planului Național de Cancer, având la bază „Cancer Literacy”.

„Singurul program de screening pe care îl avem în România este pentru cancerul de col uterin, însă doar o mică proporție din grupul țintă, în jur de 15%, au accesat programul de screening în ultimii 7 ani”.

 

 

 

Articolul integral poate fi citit pe raportuldegarda.ro.