Studiile au arătat faptul că celulele canceroase rezistente își pot modifica temporar metabolismul.

Cancerele de sânge, printre care se numără și leucemia, pot fi tratate în mod eficient cu ajutorul chimioterapie, cu toate acestea, unele celule anormale reușesc să supraviețuiască. Oamenii de știință de la Universitatea Harvard, Statele Unite ale Americii, au descoperit o caracteristică unică a acestor celule.

Un studiu desfășurat de către acești cercetători a demonstrat faptul că celulele canceroase rezistente la diferite forme de tratament prezintă o schimbare a metabolismului. O înțelegere mai bună a modului în care celulele anormale își folosesc nutrienții ar putea să ofere noi modalități de distrugere a acestora, notează Medicalxpress.

„În domeniul cancerului, de obicei, ne gândim la rezistență ca un concept legat de modificările genetice permanente. Descoperirile noastre arată că există și alte mecanisme care contribuie la motivul pentru care unele celule supraviețuiesc chimioterapiei, iar altele nu; nutrienții pe care îi au în microambientul lor și modul în care le folosesc ar putea să conteze la fel de mult ca fondul genetic”, explică dr. David Scadden, expert în celule stem și biologie regenerativă.

Materialul integral pe www.descopera.ro