Scopul medicinei de precizie este ca pacientul să primească tratamentul potrivit particularităților sale biologice. Cu toate acestea, în practică apar numeroase provocări. Acestea sunt explicate prin complexitatea biologică a cancerului. Care nu reprezintă o sigură boală. Există diferențe între tumori, între celulele care alcătuiesc tumora, între organisme și modul în care ele reacționează la mediu. Înțelegerea biologiei cancerului înseamnă mai mult decât descifrarea celor 3 miliarde de perechi de baze care alcătuiesc genomul uman, înseamnă integrarea acestui mesaj complex. Înseamnă mai mult decât surprinderea unei imagini la un moment dat, înseamnă un proces dinamic și imprevizibil.

Pe 5 februarie, 23 de articole științifice au fost publicate în Nature și în jurnale afiliate, reunind cea mai importantă analiză asupra mecanismelor moleculare implicate în cancer realizată vreodată. Peste 2600 de genomuri, reprezentând 38 de tipuri tumorale diferite au fost examinate în cadrul unui proiect fără precedent, Pan-Cancer Analysis of Whole Genomes Project (Pan Cancer Project). 1300 de experți din 37 de țări au contribuit la cea mai mare bază de date internațională asupra genomicii cancerului.

Materialul integral pe www.raportuldegarda.ro.