Un studiu amplu realizat la nivel internațional privind cauzele genetice ale cancerului de sân a identificat peste 350 de “erori” la nivelul ADN-ului care măresc riscul de a dezvolta afecțiunea. Aceste erori din ADN pot influența 191 de gene ale organismului uman.

În urma studiului, prezentat recent în publicația “Nature Genetics”, a fost realizată cea mai completă hartă a riscurilor de apariție a cancerului de sân disponibilă în prezent.

La realizarea studiului au participat cercetători din peste 450 de instituții din întreaga lume, care consideră că noile descoperiri oferă o imagine detaliată asupra modului în care anumite diferențe existente la nivelul ADN pot crește riscul de cancer de sân la anumite femei.

Cea mai mare parte a ADN-ului este identică la toți oamenii, însă există și diferențe, numite variante genetice, care pot avea efecte profunde, inclusiv creșterea riscului de dezvoltare a anumitor boli.

În ADN-ul uman există între 20.000 și 25.000 de gene, iar multe dintre acestea codează proteine, materialul principal din care este constituit corpul uman.

Citiți materialul integral pe www.360medical.ro.