Nu există nici o cale sigură de a preveni diagnosticarea cancerului ovarian în timpul vieţii. Asta pentru că acum nu există o metodă bună de screening pentru boală şi orice simptome timpurii cum ar fi balonarea sunt uşor de confundat cu cele ale altor probleme de sănătate.

Sarcina si alăptarea

Sarcina și alăptarea sunt factori de protecție împotriva cancerului ovarian. Femeile care au născut înainte de vârsta de 26 de ani, cele cu sarcini multiple și cele care au alăptat au un risc mai scăzut de boală.

Utilizarea contraceptivelor orale

Utilizarea pilulelor contraceptive oferă o protecție semnificativă. Femeile care iau anticoncepționale au o probabilitate cu aproximativ 50% mai redusă de a dezvolta un cancer ovarian, decât femeile care nu iau pilule contraceptive. Acest efect protector pare să persiste o perioadă indelungată, chiar după întreruperea administrării de contraceptive orale. Dacă te neliniștește eventualitatea apariției cancerului de ovar, discută cu medicul despre un tratament cu pilule contraceptive.

Menţinerea unei greutăţi sănătoase

Obezitatea este un factor de risc pentru cancerul ovarian, mai ales dacă eşti sau ai fost obeză în adolescenţă şi imediat după. Persoanele care suferă de obezitate pot fi mai predispuse să moară de cancer ovarian.

Obezitatea a fost demonstrată ca fiind un factor de risc în creştere pentru multe tipuri de cancer, şi exista o legătură între obezitate şi cancer ovarian,  provocată de variaţiile de estrogen din organism. Acesta este un motiv în plus pentru a avea o greutate normală, aşa că, dacă este cazul, apucă-te cât mai repede de slăbit.

Adoptarea unei diete cu conţinut scăzut de grăsimi

O siluetă suplă poate ajuta la prevenirea cancerului ovarian, iar cel mai bun mod de a face acest lucru este printr-o dietă sănătoasă şi exerciţii fizice. Cercetările sugerează că, în urma unei diete cu conţinut scăzut de grăsimi, poţi scădea riscul de cancer ovarian. Un studiu a indicat grăsimile din surse animale ca fiind în special de vină pentru cancerul ovarian.

Este o idee bună să ai o dietă compusă în majoritate din legume, împreună cu fructe şi alte alimente pe bază de plante. Consumă carnea roşie doar cu ocazii speciale şi, dacă este posibil, mezelurile scote-le de tot din dietă.